FAQ

Heb je een vraag over de brouwerij, over een bestelling of misschien wel over een product? Dan ben je hier aan het juiste adres. In de FAQ vind je de meest gestelde vragen en passende antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Viltjes

Jazeker. Wij vinden het leuk om bij nieuwe bieren specifieke bierviltjes te laten maken, met een maximale oplage van 1.000 stuks. Daarmee heb je als verzamelaar een uniek item of heb je gewoon samen met je Brouwerij LOST glas de perfecte match om het bier uit te drinken. Bierviltjes leveren we niet los of bieden we op de webshop aan. Ze zitten standaard bij iedere bestelling die je in de webshop plaatst. Op brieven of mails met verzoeken om viltjes toe te sturen, wordt niet gereageerd. Kom ook alsjeblieft niet langs bij ons vestigingsadres, want daar staat geen fysieke brouwerij (het is een huisadres).

Wij maken viltjes met een maximale oplage van 1.000 stuks. Bierviltjes leveren we niet los of bieden we op de webshop aan. Ze zitten standaard bij iedere bestelling die je in de webshop plaatst en we nemen ze mee naar festivals. Zodra de 1.000 stuks op zijn, zijn ze op. De viltjes worden niet nog eens gemaakt. Op brieven of mails met verzoeken om viltjes toe te sturen, wordt niet gereageerd. Kom ook alsjeblieft niet langs bij ons vestigingsadres, want daar staat geen fysieke brouwerij (het is een huisadres).

Kwaliteit

Productie
Wij bezitten niet onze eigen productielocatie. Daarom hebben wij enorm veel tijd besteed aan het vinden van de juiste partner om het bier te brouwen. Uiteindelijk hebben wij de keuze gemaakt om ons bier te brouwen bij brouwerij Spierbier in Mijdrecht. In Richard vonden we de perfecte partner om ons bieravontuur mee in te gaan. De bieren die ze zelf maken zijn van uitstekende kwaliteit en ze werken goed met ons samen om onze wensen te realiseren. Zo bezitten ze CCT druktanks waarmee we bier op druk kunnen laten afvullen in onze blikken zodat er op geen enkel moment zuurstof in het proces geïntroduceerd wordt.

Opslag en distributie
Bier kan heel slecht tegen een te warme opslagtemperatuur, zuurstof en licht. Wil je dat zelf eens ervaren? Laat een biertje maar eens een uur in het licht staan en proef het. Daarom hebben we een centrale opslaglocatie, een loods in Westzaan waar ons bier veilig, donker en koel opgeslagen wordt. Iedere dag worden er op deze locatie temperatuurmetingen gedaan om te zorgen dat er tijdig bijgestuurd wordt als het bijvoorbeeld in de zomer net even te warm wordt.

We zijn ontzettend goed in het beheersen van onze voorraad. We gebruiken IT systemen en rekenmodellen zodat we tijdig bij kunnen sturen. Daardoor hoeven we niet in één keer direct een enorme batch te maken, maar kunnen we op tijd de nieuwe batch brouwen. Ook worden onze bieren in blik afgevuld. Blik laat geen licht door en is volledig luchtdicht, in tegenstelling tot je reguliere bruine flessen. Met al deze stappen kunnen we veel langer van ons bier genieten, en jij dus ook!

Verzending & levering

Bestellingen ontvang je na ongeveer 3 tot 5 dagen. In de meeste gevallen gewoon binnen 3 dagen, maar het kan zijn dat er flink wat drukte is bij PostNL, waardoor bestellingen wat later dan verwacht aankomen. Bestellingen worden om de dag door PostNL opgehaald. Deze worden vervolgens gesorteerd in het pakketsorteercentrum en met de standaard PostNL leveringen meegenomen.

Goed nieuws: wij hebben zelf ook een hekel aan hoge verzendkosten. Daarom willen we dat je als klant zo min mogelijk voor de verzendkosten moet betalen, zonder dat we daarbij helemaal niets meer op onze bieren kunnen verdienen. Voor pakketjes onder de €50,- rekenen we daarom slechts €2,95 aan verzendkosten. Bestel je meer dan €50,-, leveren we je bestelling helemaal gratis! Top toch.

Blikken zijn een stuk meer solide dan flessen. Hierdoor is de kans dat je bier in blik beschadigd aankomt vrijwel nihil. Als extra maatregel vullen we de dozen met biologisch afbreekbaar vulmateriaal dat schokken tijdens het transport absorbeert. Als er helaas toch nog beschadigingen zijn, laat het ons dan even weten met een fotootje, dan nemen we contact met je op.

Stuur even een mailtje als je je bestelling gedaan hebt, dan gaan we proberen extra hard voor je te hollen.

Het kan zijn dat deze in je spambox terecht is gekomen. Check even of ie daar staat en anders moet je ons even een mailtje sturen: info@brouwerijlost.nl.

Betalen en retourneren

Onze webshop is gelinkt aan betalingsprovider Mollie. Hierdoor kun je gebruik maken van alle moderne betalingsmogelijkheden zoals o.a. iDeal, Paypal, credit card, etc.

We zijn echt dol op cadeautjes en kortingscodes weggeven. Standaard proberen we iedere week weer een chille webshopdeal eruit te knallen waar je wat extra voordeel op pakt. Dus natuurlijk kun je ook kortingscodes gebruiken! Bij het betalingsproces kun je de code invoeren. Via een aantal manieren kun je aan kortingscodes komen.

1. Let op onze Facebookpagina. Daar staan meestal de meest actuele kortingscodes. Je kunt ons het beste *kuch kuch* liken *kuch kuch* om er nooit 1 te missen.

2. Soms doen we à la Willy Wonka kortingscodes bij bestellingen zodat je de volgende keer extra voordeel op je bieren pakt.

Opeens 24 IPA’s besteld, terwijl je helemaal niet van IPA’s houdt? Geen probleem, kan de beste overkomen. Als je zorgt dat je de doos weer even van ducttape voorziet en naar ons terugstuurt, zorgen wij dat je het aankoopbedrag op je rekening teruggestort krijgt. Dit is natuurlijk niet het geval als het product niet in zijn originele staat retour gestuurd wordt. Dan heb je nergens recht op en drinken we het lekker zelf op.

Stuur het pakketje naar ons retouradres: Smallekamplaan 36, 1911LE, Uitgeest t.a.v. Brouwerij LOST.

Horeca

Jazeker, heel graag zelfs. Horecagelegenheden zien we als één van de ultieme partners in het schenken van ons bier. Wij van Brouwerij LOST zijn niet alleen maar bierproducenten. We denken graag met horecagelegenheden mee in hoe we ervaringen nog beter kunnen maken. Zo voeren we zelf marktonderzoek uit in de wereld van speciaalbier om te kijken hoe we ons concept kunnen verbeteren. Zo hebben we bijvoorbeeld een hele workshop opgezet om in te spelen op een vraag uit de markt, maar werken we ook aan onze online marketing en branding met unieke gepersonaliseerde glazen.

Uit ons onderzoek bleek bijvoorbeeld dat steeds meer mensen geïnteresseerd zijn naar de herkomst van een bier en dat daar een mismatch in is met hoe dat nu in de markt is. Dit is ook niet zo gek, want de speciaalbiermarkt is ontzettend divers en snel gegroeid in de afgelopen jaren. Het is dan ook lastig om al die verschillende bierstijlen en de verschillende eigenschappen te kennen. We willen de horeca hierin op onze manier helpen.

Daarom hebben we een workshop ontwikkeld, speciaal voor het horecapersoneel waarin we op een hele leuke manier door de ingrediënten en het brouwproces van onze verschillende bieren gaan. Ook staan we stil bij waarom we het bier in een specifiek glas schenken en gaan we uiteraard proeven! Zo kan het horecapersoneel de klant beter informeren over de bieren die op de kaart staan.

Het leuke is dat deze workshop een standaard service is die we leveren bij een testtraject of bij een langdurig traject. Het enige wat we van de horecagelegenheid vragen is dat er minimaal vier mensen bij de workshop kunnen aansluiten.

Jazeker. Op ons kan je rekenen, het maakt niet uit hoe groot of klein je bent. We garanderen gevaarlijk lekker bier en de garantie van ons dat jij als klant echt voor op nummer 1 staat. Ook denken we graag mee in hoe we jouw concept kunnen aanvullen. Heb je bijvoorbeeld regionale festiviteiten die jaarlijks plaatsvinden? Laat ons jouw horecagelegenheid die dag extra speciaal maken door het samen aan te kleden of laat ons jou promoten. Stuur een mailtje naar info@brouwerijlost.nl en Stan of Lorenzo zal je binnen een dag te woord staan.

We leveren o.a.:
– Fusten 20L (Keykeg)
– Blikken 33cl & 44cl
– Glaswerk
– Viltjes
– Op maat gemaakte marketing samenwerkingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!